وب سایت رسمی آمورشگاه موسیقی رادمهر
موزیک آکادمیسالناطاق 1

مشخصات اساتید

 
   
کیان جزایری
پیانو
پیشینه هنری
کیان جزایری در 18 خرداد در تهران به دنیا آمد. وی آموزش مقدماتی موسیقی را با ساز پیانو در 7 الی 10 سالگی گذراند.سپس بین سال های 1385 الی 1388 در آموزشگاه آزاد موسیقی دانشگاه هنر نزد اساتیدی چون آرش آرامش نژاد ( پیانو) علی باستانی نژاد ( سلفژ و مبانی موسیقی) سرکار خانم نازنین شفايی( پیانو) محمد فیروزی ( عود و ردیف دستگاه موسیقی ایران) به فراگیری جدی تر موسیقی پرداخت. در سال 1388 با ساز تخصصی پیانو در رشته کارشناسی موسیقی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی وارد دانشگاه شد و در این دوره از اساتیدی چون امیر صراف( پیانو) محمد فیروزی( عود و ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی) آرش تیموریان( سلفژ و دیکته موسیقی) محمدرضا تفضلی ( فرم موسیقیای و پلی فونی) کیاوش صاحب نسق ( فرم موسیقیایی و کنترپوان) دکتر حسن ریاحی ( سازشناسی و ارکستراسیون) وارطان ساهاکیان( هارمونی) و ... بهره برد.
خارج از دانشگاه نیز هم زمان نزد شریف لطفی ( سلفژ و مبانی آهنگ سازی) امیر اسلامی ( سلفژ، هارمونی, فرم و کنترپوان) آرمان نوروزی ( آشنایی با موسیقی معاصر) و به مدت دوسال نزد مسعود ابراهیمی ( هارمونی و فرم) به فراگیری علوم موسیقی پرداخت.
پس از این دوره در دانشگاه تهران از وجود اساتیدی چون دکتر امین هنرمند و خانم دکتر سارا اباذری بهره ی بسیار برد و خارج از دانشگاه نیز نزد کیاوش صاحب نسق ( موسیقی الکترونیک) و هم اکنون نزد مهدی کازرونی ( آهنگسازی و آنالیز موسیقی معاصر) به فراگیری اصول آهنگسازی معاصر می پردازد
روزهای حضور
چهارشنبه
کیان جزایری

جدیدترین اخبار

۱۴۰۳/۰۴/۰۹
9 تیر زادروز استاد همایون خرم
۱۴۰۳/۰۴/۰۲
1 تیر روز جهانی موسیقی و آهنگسازی مبارک
۱۴۰۳/۰۳/۱۳
موسیقی جز (Jazz)

اطلاعات تماس

تصویرradmehrmusic90
تصویر
تهران،ستارخان .بین بازارچه سنتی وچهارراه خسرو پلاک 559 واحد 3
تصویر


  021_44272767   

مقاله ها

۱۴۰۳/۱۰/۰۸
پتر ایلیچ چایکوفسکی
۱۴۰۳/۰۹/۲۵
عصر رمانتیک موسیقی
۱۴۰۳/۰۹/۱۴
هکتور برلیوز

پیوند ها

کانال آموزشگاه موسیقی رادمهر در سایت آپارات
موسیقی امپرسونیست(کلود دبوسی)
آنتونین دورژاک
امروز دوشنبه , 10 دی 1403

سخن روز

تصنیف در لغت (فرهنگ نامه عمید) به معنای قطعه شعری (آهنگی) است که طرب انگیز باشد. تصنیف با ترانه و آواز تفاوت دارد و یکی از معمول ترین و رایج ترین قطعات ساخته شده در موسیقی سنتی ایرانیان است. در فرهنگ موسیقی ما مردم از موسیقی که با کلام همراه شده باشد استقبال خوبی می‌کنند. موسیقی ایرانی از نظر محتوا، نوع خواندن و نواختن بسیار متنوع است. از انواع آن می‌توان به تصنیف، ترانه، قطعات ضربی مثل چهارمضراب‌ها، رنگ، پیش درآمد و… اشاره کرد که ما در این مقاله تصنیف را بررسی می‌کنیم. تصنیف قطعه‌ای است موزون که همراه با آهنگ خوانده می‌شود یا به عبارت دیگر سخنانی شعر گونه که از قسمت‌های مساوی یا نامساوی تشکیل شده است. اشعار آن هم می‌تواند دارای قافیه و وزن باشد و هم گا‌ها فاقد قافیه و وزن. تصنیف را می‌توان کلامی ریتمیک دانست که با موسیقی همراه شود. تفاوت تصنیف با ترانه ترانه سروده‌ای است کوتاه و برآمده از توده مردم، اما تصنیف برای مناسبت‌های مختلف ساخته می‌شود و بعد رواج پیدا می‌کند. ترانه‌ها را می‌توان نوع سبک‌تر و شاد‌تر تصانیف دانست. موسیقی ترانه گاها فاقد موازین علمی است در صورتی که تصانیف دارای وزن، قافیه و وزن عروضی هستند. ترانه‌ها بر خلاف تصانیف می‌توانند بنا بر نظر خواننده کوتاه و بلند شوند و وزن معینی ندارند. ترانه ساختمانی ساده دارد و فاقد آرایه‌های ادبی پیچیده است در حالی که تصنیف مملو از آرایه‌ها و … است. ترانه ریتمیک و مولودیک است و اغلب شامل یک قطعه ضربی است و در عین حال سنگینی خاص تصانیف را ندارد. در حالی که تصانیف سنگین و گا‌ها غیر ریتمیک و اغلب اوقات غیر ملودیک هستند. از انواع ترانه می‌توان ترانه‌های عاشقانه، ترانه‌های وصفی، ترانه‌های بزمی، ترانه‌های حماسی یا رزمی، ترانه‌های مربوط به حرفه‌ای خاص یا ترانه‌های لالایی را نام برد. مهمترین تفاوت تصنیف و تانه این است که در تصنیف ابتدا ملودی ساخته شده و شعر بر روی آن سوار می شود اما در ترانه ،شعر وجود دارد و بر مبنای آن آهنگی با ملودی متناسب تنظیم می گردد.

گالری

تصویر روز

موسیقی کودک
سایت را خانه خود کنید
افزودن به سایت های مورد علاقه
بازدید ها : 402,869
نرم افزار مدیریت آموزشگاه موسیقی موزیک آکادمی
Music Academy Version 3.0. Copyright © 2013 - 2024. All Rights Reserved to Radmehr Music Academy
Designed & Developed & Powered By Sayeh Team